Klánok: Malkavita
2005.09.02. 17:29
A Malkavita klán rengeteget szenvedett a történelem során. Bizonyos fokig a klán valamennyi tagja őrült. A klán alapítója egyike volt a legfontosabb Ősvámpíroknak, de elkövetett valami rettenetes bűnt és Káin megátkozta őt és háborodottá tette. A klán soha nem volt egységes, kisebb csoportokra szakadtak. Sok Öreg attól fél, amikor majd a klán egyesül.
Malkavita
A Malkavitáktól még a többi vámpír is retteg. Klánjuk szennyezett vére megháborította az agyukat, mindegyikük gyógyíthatatlan, bolond. És ami még rosszabb, mindegyik máshogy bolond: a leküzdhetetlen gyilkossági rohamoktól a teljeskatatóniáig bármilyen formát ölthet ezaz átok. Sokszor nem is lehet õket megkülönböztetni más klánok „normális” tagjaitól. A feltûnõen õrült tagok a világ legveszedelmesebb vámpírjai közé tartoznak. Mióta a vámpírok léteznek, a Malkaviták mindig is felkavarták társadalmukat tetteikkel. Bár sosem robbantottak ki háborúkat, nem döntöttek meg halandó kormányokat (a többi klán legalábbis nem tud róla), a Malkaviták puszta jelenlétükkel megváltoztatják egy város arculatát. Káosz jár a nyomukban, és még a legjobb szándékú Malkavita társai is hamar rá-ébrednek, hogy létüket, nem-létüket alapjaiban megváltoztatta a káinita õrülete. Mostanában a Malkaviták legnagyobb „tréfájukra” készülnek. Nem tudni, vajon a nagy Malkavita Parlamentben dolgozták-e ki, egy eldugott európai falucskában, vagy egy elhagyatott, kopár, isten háta mögötti lápon. Rebesgetik, hogy Malkav vérei közt ragályos téboly pusztít, bármi is az oka, a Malkaviták õrülete szerte a világon új, veszedelmes színezetet öltött. Különös dolgok vették kezdetüket a Vértestvérek legtöbb városában: a Malkaviták már régóta a klánalapító jó mókájának tartják csak a Dzsihadot, és most egyre többen kez¬denek el azon gondolkozni Vértestvéreik közül, hogy vajon igazuk van-e... Lehetetlen megmondani, mi is olyan veszélyes a háborodottakban. Õrületük gyakran eltompítja a végsõ haláltól és a fájdalomtól való félelmet, sokukra hirtelen roham-ként tör rá az ölés vágya, és gyakran riasztóan érzelemmentesek. De talán a legijesztõbb mégis az, hogy nem köti õket az értelem, azt teszik, amit csak akarnak – és mellé hihetetlenek a megérzéseik. Különös bölcsességük a józan ember számára érthetetlen. Sötét tudásukat gyakran – és egyre gyakrabban – rémületes célok szolgálatába állítják.
Gúnynév: Háborodottak
Szekta: A Malkavitáknak van egy fajta... megállapodásuk... a Kamarillával. A Szabbatban is megtalálhatók tagjaik, bár nem olyan számban, beszámíthatatlan viselkedésük még ott is riadalmat kelt. Igazi hûség azonban aligha köti õket bármelyik szektához is, senki sem tudja, melyik oldalra állnak majd, ha eljön a Gyehenna.
Megjelenés: A Malkaviták jellegzetes külseje az ijesztõen õrülttõl a teljesen hétköznapiig terjed, olykor egyesítve a két végletet. Õket sem lehet felismerni, akár a sorozatgyilkosokat – a magában motyogó, mosdatlan hajléktalan éppúgy lehet Malkavita, mint a csendes, udvarias szomszéd vagy az öngyilkos hajlamú zenész. Ezek a vámpírok nagyon jól rejtõzködnek, és ritkán mutatják magukat másnak, mint amit a környezetük látni szeretne.
Menedék: A háborodottak nagyjából bármilyen helyet választhatnak, bár meglepõen sokuk lakik öregek otthonában és lerobbant menhelyeken. Igen kedvelik az elkeseredett halandók közelségét is, ezért gyakorta költöznek nyomornegyedekbe vagy javítóintézetekbe.
Háttér: A Malkaviták bármiféle embert, bármiféle okból kinézhetnek maguknak. Bárki áldozatául eshet egy Atya torz terveinek, nagy általánosságban azonban az õrülteket és az õrülethez közel állókat választják. A többi vámpír úgy gondolja, a Malkaviták ötletszerûen Ölelnek magukhoz valakit, de a legtöbb háborodott érzi, hogy valami számára is megfoghatatlan, beláthatatlan cél hajtja egyre elõre.
Karakteralkotás: A Malkaviták bármilyenek lehetnek, de bölcsnek és jóstehetségûnek tartott klánjuk révén általában a Mentális tulajdonságok jellemzõek rájuk. Ettõl eltekintve azonban mindenki találja ki maga, pontosan milyen Tulajdonságokat választ karakterének. Egy Malkavita bármilyen lehet. Akármilyen.
Klán diszciplínák: Jelenés, Téboly, Fátyol
Gyengeségek: Minden egyes Malkavita vámpír beszá¬míthatatlan. Sokan ezt a Malkav vérén ülõ átoknak tartják, mások (fõképp a háborodottak maguk) áldásnak, isteni adománynak tekintik. A Malkavita karakter készítésekor a játékosnak legalább egy elmezavart ki kell választania (221. old.), amiben a karakter az Öleles pillanatában szenved ezt az elmezavart ugyan a karakter Akaraterõvel megpróbálhatja leküzdeni, de sosem fogja tudni teljesen és véglegesen maga mögött hagyni.
Szervezettség: Amennyiben a Malkavitáknak van is valami hierarchiájuk, azt képtelenség leírni. A legtöbbnek tökéletesen elég, hogy békén hagyják õt, és õ is békén hagyja társait, de szükség esetén a Malkaviták hihetetlenül harmonikusan tudnak együtt dolgozni, akár vezetõ nélkül is – sõt, olykor kapcsolattartás nélkül is. Egyként sereglenek össze magányos útjaikról; egyként veselkednek neki az elõttük álló feladatnak. Mikor megoldották a problémát, megy mind vissza a maga útjára. Ha van is valamiféle rendszer a dolgaikban, az kívülálló számára bizony felfoghatatlan – de ez talán jobb is így.
Vérvonal: Mielõtt a Téboly Diszciplína járványként végigsöpört a klánon (úgy 1997 körül), sok Malkavita a az Uralom Diszciplínában vette hasznát elméje különös torzságának. Közülük páran nem kapták el a klánon végigsöprõ õrületet, és még mindig ezt a Diszciplínát ismerik a Téboly helyett. A klán többi tagját ez a legkevésbé sem zavarja, sõt, ke¬vés kivételtõl eltekintve a Malkaviták egyáltalán nem tarta¬nak számon vérvonalakat a klánban.
Idézet: Nevess, ha akarsz. Nem érdekes. Hidd csak azt, hogy te sokkal, sokkal okosabb vagy szegény bolond háborodottnál. (by Mira)
|