Udvari Ork
2005.05.27. 08:25
'Ahogy mondom, már nagyon idős vagyok, nemsokára meg fogok halni. De sok
orkot ismertem meg, aki még ennyi időt sem éltek. Gyere ülj le, meséllek neked...
A többi nép barbároknak es vadaknak nevezi az orkokat azért...
Leírás: Mágikus beavatkozás eredményeképp létrejött faj, melynek egyedei az orkok legértékesebb tulajdonságait csillogtatják: makacsságig menő kitartást, illetve vadságot.
Az udvari ork északon jelent meg, egy hadúr szolgálatában. Alkotóik mind magasabb intelligenciával ruházták fel őket, így gondolkodásuk messze meghaladja a „természetes körülmények” között élő orkokét. Alacsonyabb rendűnek érzik magukat az embereknél, és nem tudják felfogni, hogy személyük értékek hordozója is lehet. Az utóbbi évszázadban gyakori, hogy főnemesek a kiemelkedő orkjaikat tanítatják, netán szélnek is eresztik és kalandozóvá lesznek
Átlagos magasságuk 180 cm szőrzetük világos, arcukon, nyakukon kimondottan ritkás. Szemük savószínű, ritkábban földbarna.
Tulajdonságok:
Erő |
+2 |
Állóképesség |
+1 |
Intelligencia |
-1 |
Asztrál |
-3 |
Egészség |
+2 |
Szépség |
-3 |
Erő |
20 (22) |
Állóképesség |
19 (21) |
Gyorsaság |
18 (20) |
Ügyesség |
18 (20) |
Egészség |
20 (22) |
Szépség |
13 |
Intelligencia |
16 |
Akaraterő |
18 (20) |
Asztrál |
13 |
Korhatárok:
I. |
II. |
III. |
IV. |
V. |
VI. |
15- 19 |
20- 120 |
121- 200 |
201- 230 |
231- 260 |
261- |
Lehetséges kasztok: harcos; gladiátor; tolvaj; bajvívó*; matróz; pap*; boszorkánymester
Különleges képességek:
- 15m infralátás
- alapesetben (születésétől) minden udvari ork rendelkezik az alábbi képzettségekkel: csapdafelfedezés +35%; titkosajtó keresés +30%
- föld alatt, kiépített poncékben és labirintusokban is (4 m eltéréssel) meg tudják mondani, hogy milyen mélységben járnak, tisztán érzik, hogy az út melyen haladnak, lejt vagy emelkedik, sőt közelítőleg annak fokmértékét is.
- 5x szaglás
2 óránál frissebb nyom: 80% eséllyel követik
4 óránál nem régebbi: 60% eséllyel követik
8 óránál frissebb nyom: 30% eséllyel követik
12 óránál frissebbet: 15% eséllyel követik
24 óránál nem régebbit 5% eséllyel követik
egy napnál régebbire nem tudnak rábukkanni
Az esélyeket óránként kell dobni, s amennyiben a százalékértéknél kevesebb a dobás eredménye, az udvari ork képes követni a nyomot. Ha több, úgy elveszítette, de –10-es módosítóval újra próbálkozhat, egészen addig, míg meg nem leli a nyomot, vagy esélye nullára nem csökken.
|