Játékosok és karaktereik
2006.01.28. 23:18
Kicsit színésznek is kell lenned. Te beszélsz a karakter nevében és eljátszod, amit a karakter tesz. Akármit mondasz, a karaktered mondja, hacsak nem kimondottan a Mesemondóhoz intézel kérdést vagy a tetteidet írod le szavakkal.
Játékosok.
A legtöbb játékos nem lesz Mesélő. Ehelyett a történet főszereplőinek szerepeit látják el. Játékosnak lenni nem olyan nagy felelősség, mint Mesélőnek, de legalább akkora erőfeszítést és figyelmet követel.
Mint játékos a krónikáiban, egy Tündér személyiségét és szerepét öltöd magadra - egy faerie lényét, akit te találsz ki, s aztán egy vagy több történetben az ő szerepét alakítod. A karakter élete a te kezedben van, mivel te döntöd el, mit tesz vagy mit mond. Te döntöd el, mit kockáztat meg és mit nem. Mikor a karakteredet játszod, minden, amit mondasz vagy teszel, kihat a világra.
Kicsit színésznek is kell lenned. Te beszélsz a karakter nevében és eljátszod, amit a karakter tesz. Akármit mondasz, a karaktered mondja, hacsak nem kimondottan a Mesemondóhoz intézel kérdést vagy a tetteidet írod le szavakkal.
Mint játékos, meg kell próbálj úgy cselekedni, és olyan döntéseket hozni, amelyek sikerre és győzelemre segítik a karakteredet. A játéknak ez a stratégiai eleme rendkívül fontos, mivel a drámai pillanatok borzongását és izgalmát nagyon sokszor épp ez váltja ki.
Gyakran, ha már elmondtad, mit "akar" csinálni a karaktered, dobnod kell majd néhány kockával, hogy kiderüljön, sikerült-e a karakterednek végrehajtania, amit te szavakkal leírtál. A karaktered Jellemzői [Traits] - számokban kifejezett erősségei vagy gyengéi - határozzák meg, milyen hatékonysággal tud bizonyos dolgokat végrehajtani. A cselekvések alapvető elemei, hisz a karakterek cselekvés útján változtatják meg a világot és befolyásolják a történet menetét.
A karakterek a történet központjai, mert ők határozzák meg és változtatják a cselekményt. Szereplők nélkül nincs történet. Ahogy a történet halad, a karakterek és nem a Mesélő döntései irányítják és hozzák mozgásba a cselekmény fejlődési irányait.
Bizonyos mértékben minden játékos a Mesélő asszisztense. A játékosok szabadon adhatnak ötleteket és új elemeket a történethez, de ezeket csak a Mesélő fogadhatja el vagy utasíthatja vissza. A legfontosabb cél a jó történet. A történet életre hívásán dolgozik együtt játékos és Mesélő.
Karakterek.
Sok különböző alkotóelem adja azt, amit "én"-nek gondolunk: túl sok is, hogy elkülönítsük és azonosítsuk őket. Épp ebből az alapvető sokféleségből ered az utánzás vágya és képessége.
A karakterek a valódi személyek képletes változatai - nem valódiak, de rendelkeznek a valódiság néhány ismérvével. Csak ha belépsz a történet világába, teheted a karakteredet teljessé. Csak teveled, mint mozgatóerővel teljesek - a lélekkel, ha úgy tetszik. Kezeld őket, mint egyedi személyeket, mint műalkotásokat, vagy mint a költői érzékenység törékeny kifejeződéseit. A karaktert, melyet te teremtettél meg, kincsként kell őrizned. Kevesebb, mint fél óra alatt kiválaszthatod a karakter összes jellemző Vonását. Hosszabb időt igényel aztán ezt a számkollekciót élő, lélegző karakterré tenni. Mélyen önmagadba kell nézned, hogy teljes karaktert készíts. Frankensteint is könnyű volt összeállítani a kéznél lévő testrészekből; az élet lehelete már sokkal nehezebbnek bizonyult.
|