Druida/kasztok/
2005.05.26. 12:44
A druidkrl mr sokan hallottak. k az erdk igazi vndorai s egyben urai is. A druidk nagyon klnsek, s valdi hatalmukrl valjban csak rendkvl szk rteg tud. Az erdt jr kalandozk, s a favgk sokszor mesltek mr trtneteket megszllt llatokrl, klns szertartsok zajairl, s egyb furcsa esemnyekrl....
Druida [harcos fkaszt] (Kasztok)
Blake Da Lake
A druidkrl mr sokan hallottak. k az erdk igazi vndorai s egyben urai is. A druidk nagyon klnsek, s valdi hatalmukrl valjban csak rendkvl szk rteg tud. Az erdt jr kalandozk, s a favgk sokszor mesltek mr trtneteket megszllt llatokrl, klns szertartsok zajairl, s egyb furcsa esemnyekrl. Termszetesen a tudsokat is el kezdte rdekelni a druidkrl szl trtnetek, s az esemnyek utn jrtak, annak remnyben, hogy kidertik valjban kik k. A kutatsok vgeredmnyl nem tudtak meg rluk tl sokat (s valsznleg nem is fognak), de hasznos dolgokat dertettek ki rluk. Eredetket nem tudtk megfejteni, klns varzshatalmuk gykerrl sem tudtak meg semmit, mert ehhez hasonl egsz Yneven csak rjuk jellemz (leginkbb a papi mgira emlkeztet, annak ellenre hogy nincs istenk). Amit viszont megtudtak, hogy egy-egy helyi erdnek k a vdszentjei, s terletket ritkn hagyjk el. Az erdejk koszt, knyes egyenslyt s ratlan szablyait prbljk meg minden jelen val eszkzzel megvdeni, lehetleg erszak alkalmazsa nlkl. Vallsukra csak a termszet imdata jellemz, semmilyen civilizlt vagy nomd istent nem imdnak (tulajdonkppen ezrt sem lehet tudni eredetkrl). Ezen kvl kidertettk, hogy a druidk varzshatalmuk ellenre elg jl harcolnak. Valamint a druidk a trsadalom minden megnyilvnulst elvetik, a vrosokat nagy vben prbljk elkerlni, s a civilizci nlklzhetetlen elemeit is feleslegesnek tartjk. Valsznleg druidk mindig is jelen lesznek Ynev szerte, mert meg tudjk vdeni magukat a civilizci veszlyeitl, s mert gy ltszik, akadnak jelentkezk a magnyos remetkhez, hogy kitanuljk a kaszt minden lnyeges elemt a termszet szolglatban.
Er
3k6 (2x)
llkpessg
3k6 (2x)
Gyorsasg
2k6+6
gyessg
k10+8
Egszsg
2k6+6
Szpsg
3k6
Intelligencia
2k6+6
Akarater
2k6+6
Asztrl
2k6+6
Jellem: let-Kosz vagy Kosz-let annak fggvnyben, hogy a termszet szeretett vagy a trsadalmak utlatt rszestik elnyben.
Fejlds: A druidk a tzvarzslk tblzata szerint lpnek szinteket.
Jtszhat fajok: Ember vagy flelf, nagyritkn elfek is lehetnek, esetleg egyb emberszerek a KM engedlyvel.
HARCRTKEK
A druidk j harcosok a varzshasznlk kztt. Ezt az erd nemritkn mostoha krlmnyei megkvetelik tlk. K alapjuk 10, T alapjuk 17, V alapjuk 70, C alapjuk 5. Szintenknt 8 HM-et kapnak, amibl 2-t, 2-t ktelesek a V-re ill. T-re fordtani, a tbbivel szabadon rendelkeznek. (jakat csak a vadszathoz szoktak hasznlni, semmikppen nem jellemz rjuk az ellensg tvolrl val semlegestse). A harchoz a kvetkez gondolatmenet tartozik hozzjuk: elszr mindenkppen megprbljk elkerlni a konfliktust, ha nem sikerl, akkor fegyverhez nylnak, s ha ez sem elg, akkor bevetik mlyebben gykerez varzshatalmukat is. Ez a filozfia passzv szemlyisgkbl ered, ugyanis emberekkel nem nagyon szeretnek rintkezni, s valdi szemlyisgket, s hatalmukat sem fedik fel, ha nem szksges.
LETER S FJDALOMTRS
A druidk letersebbek a tbbi varzshasznlnl, letkrlmnyeik miatt. Ugyangy jobban trik a fjdalmat is. gy p alapjuk 5 s Fp alapjuk 6, amihez szintenknt k6+2 Fp jrul.
KPZETTSGEK
A druidk nagyon sok kpzettsget megkapnak elre, s ksbb is, ezrt ms kpzettsgek elsajttsra nincs sok idejk, ezekkel kell rendelkeznik legtbbszr. Felvenni legtbbszr harci kpzettsgeket szoktak (amik a jellemkhz illik). Vilgi kpzettsgeket nem sajttanak el, ha mgis, arra dupla KP-t kell ldozniuk (kivve amiket megkapnak els szinten). Alvilgi kpzettsgeket semmikppen nem tanulnak ki, s egyes tudomnyos kpzettsgeket sem tanulhatnak, jellemkbl addan (a kpzettsgek tanulsval kapcsolatban rdemes a KM- mel egyeztetni!). Az elbbiek miatt KP alapjuk 2, amihez szintenknt tovbbi 5 jrul.
1. szinten az albbi kpzettsgeket kapja meg:
4 fegyverhasznlat (bot, drda, rvid j, tr)
Af
1 fegyver dobsa (drda)
Af
Idjsls
Af
Herbalizmus
Af
Pszi
Mf
Idomts
Af
Nyomolvass/eltntets
Af
Erdjrs
Mf
Vadszat/halszat
Mf
Lovagls
Af
szs
Af
Hangutnzs
Af
Csapdallts
Af
Futs
Af
Emberismeret
Af
llatismeret
Af
Mszs
20%
Ess
30%
Ugrs
25%
Rejtzkds
20%
Csapdafelfedezs
30%
A druida szzalkos kpzettsgeire minden szinten kap 30%-ot, amit szabadon eloszthat 5 szzalkos kpzettsge kztt, azzal a megktssel, hogy 15%-nl tbbet egyikre sem klthet.
A tovbbi szinteken a kvetkez kpzettsgeket kapja meg:
2.
Idomts
Mf
2.
llatismeret
Mf
3.
Lovagls
Mf
4.
Idjsls
Mf
4.
szs
Mf
5.
Hangutnzs
Mf
6.
Fegyverhasznlat (bot)
Mf
6.
Sebgygyts
Af
7.
Herbalizmus
Mf
8.
Nyomolvass/eltntets
Mf
8.
Csapdallts
Mf
9.
Futs
Mf
KLNLEGES KPESSGEK
A druidk az llatokkal nagyon j kapcsolatot tartanak fenn, s egy llat brmikor megrzi, ha druida van a kzelben. Ebben az esetben semmikppen nem zavarja t. Vadllatok esetn, vagy ha valamilyen okbl az llatok megkerglnek, minden szinten 10% eslye van a druidnak arra, hogy azok nem llnak az tjba. Valamint ha a druida letveszlyben van, s olyan helyen ahol llatok elfordulnak, akkor bevethetik az llati ordts kpessgket, amire szintenknt 15% eslyk van, hogy k3 ers vadllat megsegtik a druidt. Ezt a kpessgket naponta legfeljebb egyszer hasznlhatjk, hasznlathoz nem szksges semmi, s a vadllatok k3 kr alatt rnek a sznhelyre. A kpessgket vrosban is hasznlhatjk a KM ltal megtlt levonsokkal, s ilyenkor az llatok megrkezse k6 kr. Ezen kvl a kpessg a hasznlatakor a druida ellenfelei a harc rmlettel mdostival harcolnak 10 krig.
A druidk szintenknt 8 Mp-ot kapnak, ebbl varzsolhatjk az albbiakat (rintst szksglel varzslatoknl a bal kezk kell):
- sszes (kis s nagy arknum) Termszet s let szfrba tartoz papi varzslat
- A boszorknymesteri mginak a termszeti mgia fejezett
- Egyedi druida mgia:
LLATALAKOKK VLTOZS
kis emlsk: 16 Mp, 10E, varzsls ideje 3 kr, idtartam: 1 ra (8 Mp-rt 2 ra, s gy tovbb.)
nagy emlsk (nvnyevk): 24 Mp, 10E, varzsls ideje 4 kr, idt. 1 ra (8 Mp-rt duplja)
Farkasalak: 40 Mp, 20E, varzsls ideje 5 kr, idt. 1 ra (16 Mp-rt duplja)
Tigrisalak: 62 Mp, 30E, v. i. 7 kr, idt. 1 ra (16 Mp-rt duplja)
Medvealak: 80 Mp, 50E, v. i. 10 kr, idt. 1 ra (16 Mp-rt duplja)
Az tvltozsok mindenkppen HM mdostkat eredmnyeznek a druidnak, s egyb fizikai elnyket (lsd
bestirium v. KM). Fegyvereit s felszerelseit llatalakban nem hasznlhatja, de varzsolni ebben az llapotban is tud (teht mentlis kpessgei nem vltoznak). Beszlni nem tud llatalakban, ehhez magn kell alkalmazni az llatok beszltetse cm varzslatot. Az llatalakban a druida mindig is egy szp pldnya az adott fajnak, s a fajtrsakban ez tiszteletet teremt, ami ltal segtsgl hvhat bellk k3 egyedet (termszetesen jelen kell lennik egyedeknek ehhez, amit a KM dnt el).
A KM feladata eldnteni a kis s nagy emlsk kztti klnbsget. A varzsls kzben a druida mlyen koncentrl. Ha a druidt varzsls kzben megzavarjk, a koncentrci elveszlik, s a Mp-ok elvesznek. A druida a varzslat idtartama alatt visszavltozhat, de ilyenkor az sszes Mp elvsz, viszont ha tallkozott llati segtkkel, azok vele maradnak a varzslat idtartamnak vgig.
LLATOK BESZLTETSE
15 + 4 Mp/llat, v. i. 3 szegmens, 5E, idtartam 1 perc (+4 Mp-rt +1 perc, 8-rt +1 ra, stb.)
A varzslat ktflekppen alkalmazhat: egy engedelmessg - llatok varzslat elszr, s utna maga a beszltets, vagy ha a druida llatalakban van, s magra akarja alkalmazni, akkor csak a 4 Mp-ot kell rldoznia ahhoz, hogy beszljen. A hang, amin az llat megszlal mindig az alkalmaz druid lesz.
A druidk Mp-jukat egyflekppen nyerhetik vissza: a termszetbl vonjk ki a felhalmozdott varzsenergit. A visszanyerst csak nappali tiszta idben vagy holdvilgos jszaka tudjk vgrehajtani. Ehhez elszr mly transzllapotot kell elrnik (10 kr s 5 pszi p.). Ekzben folyamatosan kntlnak egy ismeretlen nyelv szveget. Ezutn krlttk lev 20m sugar krben kell lennie minden llnynek, amibl kinyerik az energit. Krnknt 8 Mp-ot tudnak visszanyerni, s csak ilyen formban, teht nem nyernek vissza fl kr alatt 4 Mp-ot). A kvetkez dolgok jelentik az 1x 8 Mp-ot: msfl tucat kisemls (kb. 16), 8 nagy emls, 4 farkas v. tigris, egy medve, vagy 3 fa. Ezen v. egyb hasonl term. tnyezk nlkl Mp-aikat a transz ltrejtte utn sem tudjk visszanyerni. Ha Mp-k visszanyerse kzben zavarjk meg a druidt, akkor annyiszor 8 Mp-ot nyer vissza, ahny kr mr letelt a transz utn. (pl. egy 6. szint druidt flbeszaktanak a transz ltrejtte utni 4. krben, akkor az sszesen 24 Mp-ot tudott visszanyerni a 48-bl).
EGYB TNYEZK
Mint tudva lev, a druidk elssorban a term.ben rzik jl magukat, ott is elssorban az erdkben. Minden erdben lev druidra az albbi mdostk rvnyesek: +1 asztrl, +5 K, +10 V, +10 T, +5 C
Tovbb a druidk a vrosoktl idegeneknek rzik magukat, ezrt a vrosokban az albbi mdostk rvnyesek rjuk: -1 asztrl, -5 K, -10 V, -10 T, -5 C. Nem csoda, hogyha a druidk a vrosok parkjai, ligetei fel mennek, itt nem rzkelik annyira rosszul magukat, ezrt a negatv mdostjuk itt megsznik.
Ezen kvl tudva lev, hogy a druidk klausztrofbisok, vagyis flnek bezrtsgtl. Hzakban, kastlyokban, zrt helyisgekben (kivve a barlangokat) a vrosi negatv mdostk duplja rvnyesek rjuk (az asztrlt kivve), s minden eltlttt ra utn akarater prbt kell dobniuk. Ha az nem sikerl, mg eggyel cskkenti az asztrlt s eggyel az akaratert, a Kt s a Ct 2-vel a Vt s a Tt 5-tel (egyik sem cskkenhet 0 al). Az 5. nem sikeres akaraterprba utn mr nagyon nyugtalanok lesznek, ingerlkenyek, beszmthatatlanok. Ilyenkor mindenkppen kifel trekszenek, akrmerre van az. Ha ezutn 1 rval sem jutnak ki, akkor a kbulat mdosti rvnyesek rjuk, ami az eddigi levonsokhoz hozzaddnak, kivve az asztrlt, s az akaratert (most se cskkenhet semmi 0 al). Ha most sem jutnak ki egy eltelt ra utn, akkor akarater- s llkpessg prbt kell tennik (a levonsokkal), ami ha sikerl, tovbbi 1 rig brjk, ha nem, eljulnak. Ugyangy minden rban meg kell tennik a prbkat, ameddig el nem julnak, vagy ki nem jutnak (tovbbi levonsokat nem kapnak). Ha kijutottak a szabad trre, legalbb annyi rt kell eltltenik ahhoz, hogy visszalljanak az eredeti rtkek (vrosban a vrosi rtkekig), amennyit benn voltak, s ha t rnl tbbet voltak benn, akkor elg min. 6 rt pihennik.
A klausztrofbis rtkeken a KM finomthat, letszerbb teheti a bezrtsg feszlyez gondolatt, s a jtkos is jobb, ha alkalmazkodik a krlmnyekhez. Valamint a druidknak kezdskor nincs alaptkjk.
A DRUIDK FEGYVERTRA
Az alap fegyverein kvl, ha egy druida kalandozsra adn a fejt, nem tanul meg nagyon ms fegyvert hasznlni, ha mgis, azok knny s gyors fegyverek (leginkbb kardok). A nehz fegyvereket messze elkerlik. Vrtezetet nem ltenek, legfeljebb vmilyen. brvrtezetet, de semmifle fmvrtet nem vesznek fel magukra.
|