Aranyszablyok Meslknek :)
Forrs: M.A.G.U.S. alapknyv 2005.05.27. 16:16
Jtkosokoknak is ajnlom.
1.Gyzdj meg rla, hogy a jtkosok tisztban vannak minden szabllyal.
2.Tartsd tiszteletben, ha msok msknt gondolkodnak a dolgokrl!
-
Mindig tartsd szem eltt, hogy csupn egy jtk rsztvevi vagytok, brmilyen indulatokat is keltenek benned a jtkosaid, soha ne engedd, hogy ezek elronthassk a szrakozst! Te vagy leginkbb felels azrt, hogy igazn jl rezze magt mindenki. Soha ne lj ezzel vissza!
-
gyelj arra, hogy a jtkos trsaid is tisztban legyenek azzal, hogy mikro kezddik a jtk s mikor r vget s folytatdik a nap. Ne engedd, hogy a jtk sorn a felgylemlett problmikat szerepjtkos mdszerrel val letben oldjk meg. Ha csak lehetsges minden felvetd krdst mg jtk sorn oldjatok meg.
-
Mindig lelkiismeretesen kszlj a jtkra! Nincs is rosszabb, mint egy hnyaveti sszedobott modul, amit kedvtelenl meslsz el!
-
gyelj arra, hogy a trtneteid szlai logikusan kapcsoldjanak egymshoz, ne tudjanak jtkosaid megvlaszolatlan krdseket feltenni az sszejvetel vgezetvel. Igyekezz mindig fenntartani jtkosok figyelmt, ne hagy, hogy „leeresszen” a mese. Ha szksges gyorstsd fel a cselekmnyt, folyamatosan tartsd letben a feszltsget. Prbld meg minl hangulatosabban visszaadni a jtkosaidnak a karaktereiket krllel krnyezetet – ne feledkezz meg rla, hogy csakis azt fogjk ltni s rezni, amit elmondasz nekik. Az semmikpp sem elg, ha csak te vagy tisztban, hogy milyen helyen vannak, mit ltnak s reznek.
-
Soha ne riadj vissza olyan irodalmi kifejezsektl, melyeket csupn azrt nem mersz kimondani, mert flsz, hogy a jtkosaid nem fognak komolyan venni. Gyakran ezek nagyon fotnosak egy adott hangulat keltshez.
-
Ne sajnld az idt a jtk elksztstl. Nagyon feldobhatja az sszejvetel hangulatt egy j idben elvett rajz, maett, szobrocska, titkosrs stb.Ugyangy remek hatsokat rhetsz el egy jl sszevgott zenkkel, hangokkal, zrejekkel melyeket a trtnet megfelel pontn bejtszasz jtkosaindak.
-
Soha ne engedd jtkosaidat olyan helyzetbe kerlni, ahonnan te sem tudod, miknt msznak ki. Mindig legyen olyan megodls a tarsolyodban, amelyben biztos vagy, hogy nekik is eszkbe jut!
-
Legyen btorsgod megvltoztatni az elre eltervezett trtnseket, ha gy rzed, hogy azzal a jtknak hasznra lehetsz. A parti gysem fogja megtudni, hogy eredetileg msknt tervezted. Arra azonban mindenkpp figyelj, hogy ezzel se a jtk egyenslyt ne bortsd fel, se a jtkosaid ne hozd kiltstalan helyzetbe!
-
Figyelj arra, hogy mindenki vegyen rszt a kalandban. Ha valamelyikk unatkozik a mese alatt, valsznleg te hibztl L. Ennek elkerlse rdekben fordts plusz idt arra, hogy a karakterek egyike se tallja egyhangnak a jtkot.
-
Segtsd a kezd vagy btortalan jtkosokat!
-
Mindig kpzeld magada jtkosok helybe, mg mieltt valami sorsdnt hatrozatot hozol. Lehet, hogy amit te logikusnak, vagy viccesnek tallsz, egy cseppet sem fog nekik tetszeni, vagy sszezavarja ket.
-
Egy karakter hallval nem oldasz meg semmit, ha hibztak a jtkosok, akkor is van majdnem mindig lehetsg arra, hogy ms mdon hozd a tudtukra.
-
Soha ne kever ssze a jtkost a karaktervel. Amit a jtkban mond vagy tesz, nem felttlenl jelenti, hogy a vals vilgban is gy rez.
-
Csakis olyan teremtmnyekkel bonyoldjanak konfliktusba a jtk sorn a karakterek, amelyek legyzsre megvan a relis eslyk.
-
Ha kiltstalan harcba keverednek, soha ne ld meg ket ezrt, elgedj emg a megbntetskkel. Csak akkor legyl kszv ha a jtkosok tlsgosan forrfejek.
A kalandmester a jtkosokrt van!
|