Aranyszabályok Mesélőknek :)
Forrás: M.A.G.U.S. alapkönyv 2005.05.27. 16:16
Játékosokoknak is ajánlom.
1.Győződj meg róla, hogy a játékosok tisztában vannak minden szabállyal.
2.Tartsd tiszteletben, ha mások másként gondolkodnak a dolgokról!
-
Mindig tartsd szem előtt, hogy csupán egy játék résztvevői vagytok, bármilyen indulatokat is keltenek benned a játékosaid, soha ne engedd, hogy ezek elronthassák a szórakozást! Te vagy leginkább felelős azért, hogy igazán jól érezze magát mindenki. Soha ne élj ezzel vissza!
-
Ügyelj arra, hogy a játékos társaid is tisztában legyenek azzal, hogy mikro kezdődik a játék és mikor ér véget és folytatódik a nap. Ne engedd, hogy a játék során a felgyülemlett problémáikat szerepjátékos módszerrel való életben oldják meg. Ha csak lehetséges minden felvetődő kérdést még játék során oldjatok meg.
-
Mindig lelkiismeretesen készülj a játékra! Nincs is rosszabb, mint egy hányaveti összedobott modul, amit kedvtelenül mesélsz el!
-
Ügyelj arra, hogy a történeteid szálai logikusan kapcsolódjanak egymáshoz, ne tudjanak játékosaid megválaszolatlan kérdéseket feltenni az összejövetel végezetével. Igyekezz mindig fenntartani játékosok figyelmét, ne hagy, hogy „leeresszen” a mese. Ha szükséges gyorsítsd fel a cselekmônyt, folyamatosan tartsd életben a feszültséget. Próbáld meg minél hangulatosabban visszaadni a játékosaidnak a karaktereiket körülölelő környezetet – ne feledkezz meg róla, hogy csakis azt fogják látni és érezni, amit elmondasz nekik. Az semmiképp sem elég, ha csak te vagy tisztában, hogy milyen helyen vannak, mit látnak és éreznek.
-
Soha ne riadj vissza olyan irodalmi kifejezésektől, melyeket csupán azért nem mersz kimondani, mert félsz, hogy a játékosaid nem fognak komolyan venni. Gyakran ezek nagyon fotnosak egy adott hangulat keltéséhez.
-
Ne sajnáld az időt a játék előkészítésétől. Nagyon feldobhatja az összejövetel hangulatát egy jó időben elővett rajz, maett, szobrocska, titkosírás stb.Ugyanígy remek hatásokat érhetsz el egy jól összevágott zenékkel, hangokkal, zörejekkel melyeket a történet megfelelő pontán bejátszasz játékosaindak.
-
Soha ne engedd játékosaidat olyan helyzetbe kerülni, ahonnan te sem tudod, miként másznak ki. Mindig legyen olyan megodlás a tarsolyodban, amelyben biztos vagy, hogy nekik is eszükbe jut!
-
Legyen bátorságod megváltoztatni az előre eltervezett történéseket, ha úgy érzed, hogy azzal a játéknak hasznára lehetsz. A parti úgysem fogja megtudni, hogy eredetileg másként tervezted. Arra azonban mindenképp figyelj, hogy ezzel se a játék egyensúlyát ne borítsd fel, se a játékosaid ne hozd kilátástalan helyzetbe!
-
Figyelj arra, hogy mindenki vegyen részt a kalandban. Ha valamelyikük unatkozik a mese alatt, valószínűleg te hibáztál L. Ennek elkerülése érdekében fordíts plusz időt arra, hogy a karakterek egyike se találja egyhangúnak a játékot.
-
Segítsd a kezdő vagy bátortalan játékosokat!
-
Mindig képzeld magada játékosok helyébe, még mielőtt valami sorsdöntő határozatot hozol. Lehet, hogy amit te logikusnak, vagy viccesnek találsz, egy cseppet sem fog nekik tetszeni, vagy összezavarja őket.
-
Egy karakter halálával nem oldasz meg semmit, ha hibáztak a játékosok, akkor is van majdnem mindig lehetőség arra, hogy más módon hozd a tudtukra.
-
Soha ne kever össze a játékost a karakterével. Amit ő a játékban mond vagy tesz, nem feltétlenül jelenti, hogy a valós világban is így érez.
-
Csakis olyan teremtményekkel bonyolódjanak konfliktusba a játék során a karakterek, amelyek legyőzésére megvan a reális esélyük.
-
Ha kilátástalan harcba keverednek, soha ne öld meg őket ezért, elégedj emg a megbüntetésükkel. Csak akkor legyél kőszívű ha a játékosok túlságosan forrófejűek.
A kalandmester a játékosokért van!
|